Sprawne funkcjonowanie spółki z ograniczoną odpowiedzialnością to szereg działań, do realizacji których księgowość dostarcza cennych informacji ułatwiających wspólnikom i zarządom spółek, podejmowanie decyzji biznesowych. Informacje służące podejmowaniu decyzji, muszą być wysokiej jakości, rzetelne i zrozumiałe.
Zgodnie z Ustawą o Rachunkowości, spółka z ograniczoną odpowiedzialnością jest zobowiązana do prowadzenia pełnej księgowości.
Pełna księgowość to bardzo dokładny i precyzyjny sposób prowadzenia ewidencji księgowej, dzięki czemu stanowi ona idealne źródło informacji o sytuacji finansowej przedsiębiorstwa. Wiedza o wyniku finansowym, majątku, należnościach, zobowiązaniach, jest niezbędna w procesach decyzyjnych oraz w efektywnym zarządzaniu przedsiębiorstwem.
Art.45 ust. 2 ustawy o rachunkowości, nakłada obowiązek sporządzania przez Spółkę z o.o. sprawozdań finansowych, na które składa się:
? rachunek zysków i strat, informacja o przychodach i kosztach, zyskach i stratach
oraz obowiązkowych obciążeniach wyniku finansowego, za dany rok obrachunkowy,
? bilans, zestawienie aktywów i pasów spółki, na dzień kończący rok podatkowy,
? informacja dodatkowa, opis stosowanej polityki rachunkowej.
Prowadzenie księgowość to skomplikowane zadanie, wymagające czasu i uwagi.
Z tego powodu wiele firm, podejmuje decyzję o przekazaniu obsługi księgowej oraz
kadrowo-płacowej, wyspecjalizowanej firmie zewnętrznej, jakim jest biuro rachunkowe.
Korzyści wynikające z outsourcingu usług księgowych i kadrowo-płacowych:
- Obniżenie kosztów, zwiększenie wydajności zarządzania przedsiębiorstwem
- Wysoka jakość, bezpieczeństwo i prawidłowość danych finansowych
- Korzystanie z wiedzy i doświadczenia całego zespołu
- Dostęp do zaawansowanych narzędzi i oprogramowania w ramach obsługi
Na starcie działalności spółki z ograniczoną odpowiedzialnością, wsparcie ze strony doświadczonych
księgowych i doradców podatkowych jest niezbędne.
Dzięki temu spółka uniknie wielu kosztownych i kłopotliwych błędów.
Outsourcing księgowy zastosowany w średnich i dużych firmach, ułatwi zarządzanie dzięki ciągłości i
rzetelności obsługi.
Prowadzenie księgowości spółki z o.o. obejmuje:
? Prowadzenie ewidencji księgowej (syntetycznej i analitycznej)
w postaci księgi rachunkowej: dziennik, zapisy kont księgi głównej i ewidencji pomocniczych,
zestawienie obrotów i sald kont księgi głównej i ewidencji pomocniczych,
? Prowadzenie dokumentacji podatkowej, w tym :
odrębnych ewidencji dla celów rozliczenia podatku od towarów i usług VAT,
ewidencja środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych,
? Sporządzanie deklaracji podatkowych PIT, CIT, VAT,
? Sporządzanie sprawozdań finansowych,
? Informacja podatkowa,
? Nadzór księgowy,
? Reprezentowanie przed urzędem skarbowym i pozostałymi instytucjami.
Cena za obsługę: od 600,00 zł netto + 23 % VAT