2018-11-30

Elektroniczne arkusze spisowe

elektroniczne-arkusze-spisowe

Nowoczesne rozwiązania informatyczne coraz częściej wspomagają pracę zespołów spisowych, co przyspiesza czynności i dodatkowo zmniejsza ryzyko błędu. Zastosowanie rozwiązań informatycznych może polegać m.in. na:
korzystania ze specjalnego oprogramowania
elektronicznym wypełnianiu dokumentacji
jeżeli przedmiot inwentaryzacji jest oznaczony kodami identyfikacyjnymi

Spis może być dokonany z użyciem mobilnych urządzeń np. skanerów. Tradycyjne, papierowe arkusze spisowe można zastąpić przygotowanymi elektronicznie. Warunkiem jest spełnienie wymogów Komitetu Standardów Rachunkowości:
zapisy muszą mieć trwałą, czytelną formę
osoba która sporządza lub modyfikuje arkusze, musi być jednoznacznie określona
możliwość sprawdzenia poprawności przetworzenia danych wynikających ze spisu
ochrony danych źródłowych w celu zapewnienia ich niezmienności przez okres ustalony w przepisach prawa
arkusze spisowe należy wypełniać w sposób czytelny
nie należy zostawiać pustych miejsc na arkuszach

Masz pytania? Zostaw nam wiadomość

Wypełnij formularz – odpowiemy najszybciej jak będzie to możliwe!